USM Bloggerz

Sunday, September 9, 2012

Pok Nik yang TERKANTOI...!!



1. Aduhai PNK terkantoi besar pagi pagi hari lagi..

2. Dengan semangat seorang student tua, PNK bagun awal pagi lagi dengan niat nak pi basuh baju guna mesin berbayar kat hostel PNK ni la. (Desasiswa Aman Damai)

3. Hati cukup berbunga bila turun ke bawah dan tengok tak ada orang guna mesin basuh.

4. YES PNK memang superb..kena bertindak pantas untuk mendahului orang..hehehe.. Fast Action Fast Result !! bak kata mentor PNK Dr Jijan.

5. Letak syiling (50 sen x 2 + 20 sen x 5)..keletang bunyi syiling jatuh dalam tabung mesin. PNK heran sebab bunyi jatuhan syiling dalam tabung tu macam tak ada orang pernah guna mesin.

6. Mungkin student lain jenis suka basuhan manual atau pun basuhan peram..hehe

7. Letak sabun, letak pakaian PNK pun mulakan mesin. 20 minit mesin tu tulis.

8. PNK pi kafe dulu pekena nasi goreng dengan teh beng.

9. Ada baki dalam 8 minit lagi PNK sampai kat mesin. Kat luar bilik basuh tu PNK bau haruman lemon sabun PNK pakai..:)

10. Tapi rasa macam pelik, bau tu datang dari exhaust fan mesin  dan bukan dari air buangan mesin.

11. Nahh ambik kau..PNK masukkan baju dalam Dryer. 12 min baju PNK kena panggang dalam tu..hahaha

12. PNK tutup main suis, kutip semula baju dalam dryer tu..mak oii macam masak bahulu panas rasa baju PNK.. wangi dan panas.:)

13. Kesimpulannya....?




inilah rupanya benda bergerak yang mengKantoikan PNK

-Pok Nik Kaya-

24 comments:

  1. hahahaha lawak je baca.
    macam mana boleh tersilap pok nik...hehe

    ReplyDelete
  2. biasa la nani..student tua masuk asrama macam nie la jadinya..kat rumah ada mem tolong basuhkan baju..hihih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la..lepas ni kat rumah tolong mem basuh baju..nanti kat asrama tak kekok..hehehe :p

      Delete
    2. nanti terkejut pulak mem pok nik tgk pok nik rajin basuh baju kat rumah...hehehe. apa pun ia jadik pengajaran supaya tengok dulu..perhati betul betul baru buat..:)

      Delete
  3. Replies
    1. Tq Rose..Pok Nik follow rose kembali..:)

      Delete
  4. tumpang ketawa jugak..lawak di pagi hari...lucu pok nik nih.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. aik..puji puji nie nak suruh belanja ker?

      Delete
  5. haha xkan la pok nik xleh beza dryer kot..dryer rasanya xdak salur air nk masuk kot..kekeke..kiranya boleh pkai trus labju2 tu smue xpayah bsuh dh sbb dh cukup 'PANAS' dh nk bunuh bakteria2 tu smue cuma kekotoran tu masih ada la :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. leakedknowledge..tu la memang mesin tu takder salur air. tapi Pok Nik berfikiran positif mungkin air masuk dari bawah mesin..

      Memang PANAS baju tu..bakteria dan telur telur bakteria pun dah tak hidup..

      Delete
  6. hahaha.. kesian baju tu pok nik.. azab dia kat dalam tu lelama...
    awat la jadi lagu tu :).. lain kali tengok betoi2 no :)

    *** terimakasih pok nik sudi jengah teratak buruk saya ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. syiela..tu dah jadi pembelajaran tak rasmi Pok Nik sebelum mulakan kelas esok..perhatikan betul betul baru bertindak..kekeke

      Tq juga melawat blog Pok nik.:)

      Delete
  7. aisey, nsib baik baju tu x bertukar jadi kostum cosplay, hikk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau jadik costum cosplay pun Pok Nik pakai..biar lain dari yang lain..hehehe

      Delete
  8. MESIN BASUH NI..
    LEEZA ADA PENGALAMAN JUGA...
    TAK BYK LAH.. SBB MALAS NK GUNA.
    SO SETIAP HARI BASUH BAJU....

    ReplyDelete
    Replies
    1. pok nik sakit pinggang..tak boleh bongkok lama lama nak basuh baju..tu pakai mesin basuh..:)

      Delete
  9. haha..mcmner boley tsilap PNK.. :) dulu time ain blaja pown pakai mesin mcmniy..sebijik..huhu..tp xpenah tsilap, alhamdulillah..tp kire okey la, kuman n bakteria confirm byk mati..ekekeke..(^_______^)..

    ReplyDelete
    Replies
    1. comfirm koman bakteria kulat dan virus mati kena panggang.. :)

      Delete
  10. alahai pok nik..sib baik baju dapat diselamatkan yer..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah berjaya diselamatkan..kalau tak pakai baju baru la Pok Nik

      Delete
  11. Jangan boh lead gown dlm dryer tu dhle Poknik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kena try la jugak abe poie.. tak try mana kita nak tau ader attenjuation ke tidak.

      Delete

Komen kamu akan PNK baca dalam 3 hari bekerja. Balas dalam 1 hari bekerja.